Online marketingcommunicatie

Het Wep kan u helpen met online marketingcommunicatie. Wij zijn  geen marketingbureau. We houden ook niet van theorieën en termen als marketingcommunicatiedoelgroep, communicatiemix, SMART-methode. Maar we weten wel dat online marketingcommunicatie belangrijk is.

We richten ons daarom op enkele praktische aanbevelingen.

Centraal staat uw website of webshop. Het is de bedoeling om zoveel mogelijk bezoekers naar uw website te leiden, en, afhankelijk van uw aanbod, een zo hoog mogelijk aantal bestellingen, vragen of reacties te krijgen.

De social media – Facebook, Twitter, LinkedIn, Pinterest, Tumblr – ondersteunen.  Op social media worden afwisselde, vernieuwende, interessante boodschappen geplaatst en gereageerd op posts van anderen. Social media kunnen ook gebruikt worden om te onderzoeken wat er leeft onder de gebruikers, om te kunnen reageren op klachten of om te bepalen wat gebruikers willen.

De vind- en zichtbaarheid online kan organisch en betaald worden verbeterd door de inzet van social media.

Organisch verbeteren van de zichtbaarheid door:

Betaald kan de positie versterkt worden door:

Tenslotte is een app, een online nieuwsbrief en een blog met minimaal wekelijkse updates een goede manier om de online zichtbaarheid te vergroten.